Ga naar inhoud

Ontdek hoe Gebo Gelato 50 uur per week bespaart

Gebo Gelato realiseert besparing en ultieme bezorgervaring. Benieuwd hoe zij dat doen? Lees dan hier de blog over onze samenwerking.

De uitdaging: hard groeien en toch op tijd blijven leveren

Bij Gebo Gelato, een bedrijf gespecialiseerd in heerlijke ijscreaties, hebben ze te maken met een unieke logistieke uitdaging. Robin Bal, manager logistiek bij Gebo Gelato, vertelt hoe ze deze uitdaging met RouteLogic hebben aangepakt en hun bezorging naar een hoger niveau hebben getild.

Bij Gebo Gelato kunnen klanten tot 16:00 uur bestellen. De uitdaging? Zorgen dat de bestellingen op tijd in Friesland aankomen, zodat klanten dezelfde dag nog kunnen genieten van hun ijs. Dit vereiste een efficiëntieslag in hun bezorgproces.

Het route probleem

Voorheen was logistiek verantwoordelijke bij Gebo Gelato dagelijks 1 tot 1,5 uur bezig met het maken van stapeltjes bestellingen op basis van het aantal orders en het indelen op provincies. Dit handmatige proces werd al snel te tijdrovend en inefficiënt, vooral omdat het bedrijf groeide en de drukte toenam.

Om deze uitdaging het hoofd te bieden, stapte Gebo Gelato over op RouteLogic. De integratie met hun boekhoudprogramma Exact verliep soepel en RouteLogic nam al het werk uit handen.

Efficiëntie in routes plannen

Robin vertelt: “Met één druk op de knop kan ik onze routes optimaliseren. Een laatste check die ik dan doe, zorgt ervoor dat ik perfecte routes kan maken.” Dit bespaart hem dagelijks uren werk en maakt het proces veel minder stressvol.

Favoriete Functies

Bart, een van de chauffeurs bij Gebo Gelato, benadrukt het gemak van de chauffeursapp: “We navigeren via de chauffeursapp – dat scheelt heel veel werk. Geen aparte navigatie meer nodig.” Met één druk op de knop hebben de chauffeurs de juiste adressen en kunnen ze direct navigeren.

Daarnaast weten klanten precies hoe laat ze hun bestelling kunnen verwachten dankzij de duidelijke tijdsvakken en communicatie. Klanten kunnen zelfs de chauffeur beoordelen, wat zorgt voor leuke klantenbinding en waardevolle feedback.

Resultaten

Sinds de implementatie van RouteLogic bespaart Gebo Gelato zeker 50 uur per week. De stress is verminderd, de service is verbeterd, en het bedrijf is klaar voor verdere groei.

Robin besluit: “Ik zou RouteLogic zeker aanbevelen voor groeiende bedrijven. De service is goed en het scheelt ons heel veel tijd.”

Gebo Gelato heeft met behulp van RouteLogic hun bezorgproces aanzienlijk verbeterd. Door de slimme route-optimalisatie software besparen ze tijd, verminderen ze stress, en bieden ze hun klanten een uitstekende bezorgervaring.

Wil jij ook weten hoe RouteLogic jouw bedrijf kan helpen? Vraag een gratis demo aan en ontdek de voordelen!

Gebo Gelato verteld in onderstaande video meer over de samenwerking met RouteLogic

 

Beste bezorgroute

Nog meer ervaringsverhalen lezen?

Vele bedrijven maken gebruik van RouteLogic. Lees hier hun ervaringsverhalen!

Gerelateerde artikelen

Test of jouw bedrijf klaar is voor routeplanning
Rijd je routes met meerdere wagens en chauffeurs?
Rijd je routes vanuit meerdere depots?
Moet je lastig vervoerbare goederen verzenden? Denk aan grote goederen zoals banken of versproducten die verkoeld vervoerd moeten worden.
Is het belangrijk dat je goederen gekoeld vervoerd worden?
Zijn standaard vervoerders, zoals PostNL en DPD, te beperkt voor jouw bedrijf?
Benieuwd naar de uitslag? Laat eerst je e-mailadres achter!
Benieuwd naar de uitslag? Laat eerst je e-mailadres achter!