Ga naar inhoud

30% tijdsbesparing voor Bakkerij Schuld

Bakkerij Schuld realiseert een tijdsbesparing van 30%. Benieuwd hoe zij dat doen? Lees dan hier de blog over onze samenwerking.

Bakkerij Schuld

Met meerdere winkels en een webshop is Bakkerij Schuld geen onbekende in de bakkerswereld. Alle producten geproduceerd door Bakkerij Schuld worden zelf bezorgd met een eigen wagenpark. Bezorging aan particulieren, de eigen winkels en aan de professionele klant (o.a. retail en horeca) kost veel tijd. Het plannen van de routes, het uitprinten van pakbonnen voor de chauffeurs en het informeren van de klant, het zorgt voor veel handwerk. 

Daarnaast staat de bakkerijsector voor grote uitdagingen:

  • Verminderen van voedselverspilling
  • Terugdringen van het energie gebruik
  • Het verbeteren van werkprocessen 
  • Reduceren van onnodige nachturen

Bakkerij Schuld heeft op vele vlakken het voortouw genomen om deze uitdagingen op te lossen. Een grote wens van eigenaar Jan-Aart Schuld is altijd geweest om waar het kan te automatiseren.

"Samen met RouteLogic en Marti Orbak is het ons gelukt om ons proces te automatiseren" zegt Jan-Aart Schuld - eigenaar Bakkerij Schuld.


Efficienter werkproces zorg voor besparing en goed geinformeerde klanten

Dankzij de integratie tussen RouteLogic en Marti Orbak bakkersoftware is het plannen van efficiënte bezorgroutes nog eenvoudiger geworden. Orders worden geïmporteerd, geproduceerd en de routes geplant met een paar drukken op de knop. Dit zorgt voor een soepel proces, minder fouten en een tijdsbesparing tot wel 30%.

Doordat de routes snel gepland kunnen worden is Bakkerij Schuld in staat om een tweede levermoment op een dag te plannen. Zo wordt er nu een ochtend route en een middag route gereden. Hierdoor kunnen de bakkers later beginnen met bakken en is er de hele dag door vers brood! Daarnaast vermindert dit de werkdruk bij de bakkers en wordt ook het aantal nachturen verlaagd. 

Klanten ontvangen nu nauwkeurige informatie over verwachte bezorgtijden, wat hun tevredenheid verhoogd en het vertrouwen in de bakker vergroot.

Daarnaast levert de automatisering nog meer voordelen op:

  • Lagere tijdsdruk op productie
  • Omzetverhoging door een tweede levermoment per dag
  • Veel minder retouren doordat klanten goed geinformeerd zijn

"Samen met RouteLogic en Marti Orbak is het nu gelukt om ruim 30% tijd te besparen. Met de hulp van slimme route optimalisatie software van RouteLogic zien we een opmerkelijke verschuiving in de bakkersbranche. RouteLogic biedt bakkerijen de mogelijkheid om efficiëntere bezorgroutes te plannen en tegelijkertijd hun klantenservice te verbeteren."
Jan-Aart Schuld - eigenaar Bakkerij Schuld.

 

Bakkerij Schuld verteld in onderstaande video meer over de samenwerking met RouteLogic

Beste bezorgroute

Nog meer ervaringsverhalen lezen?

Vele bedrijven maken gebruik van RouteLogic. Lees hier hun ervaringsverhalen!

  1. Intratuin
  2. Lindenhoff
  3. De Barbecue en Buffetten Boer
  4. QSTA
  5. Tuinplantenwinkel
  6. Hesselink Koffie

Gerelateerde artikelen

Test of jouw bedrijf klaar is voor routeplanning
Rijd je routes met meerdere wagens en chauffeurs?
Rijd je routes vanuit meerdere depots?
Moet je lastig vervoerbare goederen verzenden? Denk aan grote goederen zoals banken of versproducten die verkoeld vervoerd moeten worden.
Is het belangrijk dat je goederen gekoeld vervoerd worden?
Zijn standaard vervoerders, zoals PostNL en DPD, te beperkt voor jouw bedrijf?
Benieuwd naar de uitslag? Laat eerst je e-mailadres achter!
Benieuwd naar de uitslag? Laat eerst je e-mailadres achter!