Een optimale bezorgervaring creëren voor de klant
Een perfect product afleveren bij de klant, zonder schade en op de afgesproken tijd. Dat is de missie van Tuinplantenwinkel. Uitdagingen zijn echter dat het om kwetsbare producten hebben. De planten dienen daarom stevig en netjes ingepakt te worden. Om vervolgens voorzichtig bij de klant af te leveren tot in de tuin, zonder schade.
Het verzenden van producten met behulp van een pakketdienst gaf veel stress en onzekerheid. Pakketten kwamen niet aan, raakte beschadigd of het was compleet onduidelijk hoe laat de bezorger er zou zijn. Om deze reden kiest Tuinplantenwinkel.nl ervoor om zelf te gaan bezorgen. Dit heeft ervoor gezorgd dat er volledige controle is over de customer journey en met name de last mile delivery.
Naast het afleveren van een perfect product, komt er meer kijken bij een ultieme bezorgervaring. Tuinplantenwinkel wenst de klant te voorzien van realtime informatie over de bezorging zoals track-and-trace. Zo kan de klant gerust een boodschap kan gaan doen, zonder te vrezen dat het bezorgmoment wordt gemist. Om dit te realiseren ging Tuinplantenwinkel op zoek naar een routeplan software die hen hierbij kan ondersteunen.
Zoektocht naar een tool die voldoet aan de wensen
Er zijn in de zoektocht verschillende tools uitvoerig getest vertelt Tuinplantenwinkel.
“In eerste instantie zijn wij in zee gegaan met een andere aanbieder met vergelijkbare software. Helaas hebben we dit na zes maanden moeten staken. De aanbieder kwam zijn afspraken niet na, de software functioneerde niet zoals beloofd werd en was niet stabiel waardoor het systeem vastliep. Als er iets is wat je niet wilt, dan zijn het deze zaken. Het gebeurde regelmatig dat de routes uitvielen als de bezorger onderweg was of als de klant de track-and-trace wilde bekijken, dit leverde ons veel stress, vragen en negatieve reviews.” - Marc Neutkens (Oprichter Tuinplantenwinkel.nl)
Vervolgens is Tuinplantenwinkel opnieuw op zoek gegaan naar een geschikte partij. Om de ultieme klantbeleving te realiseren weten zij nu exact waar de software aan moet voldoen om succesvol te zijn. In deze zoektocht kwamen zij uit op RouteLogic. En dat is een goede zet geweest! Marc Neutkens (eigenaar) en Patrick Berendsen (planner) van Tuinplantenwinkel.nl vertellen dat de beperkingen verleden tijd zijn.
“Het bieden van een ultieme klantbeleving is realiteit geworden en daar zijn we erg blij mee! RouteLogic is continu in ontwikkeling en er wordt met ons meegedacht.”
- Marc Neutkens (Oprichter Tuinplantenwinkel.nl)
Hoe zij deze samenwerking ervaren vertellen zij in onderstaande video